במשך אלפי שנים שימשה האומנות ככלי להבעת רגשות, לצרכי תקשור ולריפוי. בעידן הטכנולוגי של היום, נדמה לעתים כי האומנות נדחקה לאחור, ילדים ומבוגרים כאחד מעדיפים לבלות שעות ארוכות מול המסכים השונים של הסמארטפון, המחשב והטלוויזיה. אך בתקופה האחרונה גוברת המודעות לכוחה ולחשיבותה של האומנות וניתן לראות מגמת שינוי אצל רבים החוזרים לשורשים ומתחילים ליצור מחדש. כדאי לדעת כי גם אם הטכנולוגיה והאינטרנט המהיר גרמו לרבים להפסיק ליצור, כעת החל גל חדש של יוצרים המשתמשים בכלים טכנולוגיים חדשים כדי ליצור ולהביע את עצמם וככלי לריפוי.

יצירה וריפוי הנפש באמצעות אומנות

אומנות מהווה כלי יצירתי כדי לתקשר רגשית, היא מעודדת צמיחה אישית, ידועה כבסיס להגשמה עצמית ונחוצה כדי לשמור על הבריאות הנפשית. לאומנות יש יכולת ריפוי ידועה ומוכחת כבר משחר ההיסטוריה, בשנים האחרונות גברה גם הפופולריות של תרפיה באמצעות אומנות ומטפלים המתמקצעים בתחום זה מציעים כלי יעיל ואפקטיבי לאיזון נפשי ולריפוי אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים.

כדי ליהנות מריפוי הנפש באמצעות אומנות לא חייבים ללכת ללמוד ציור, פיסול וקורסים אחרים, בכל אדם מסתתרת נפש יצירתית היכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. תפקידם של המטפלים בתרפיה באומנות הוא להעניק כלים ואפשרות למטופל להתנסות ביצירה בחומרים שונים ובשיטות מגוונות, טיפול באומנות מתאים לכל הגילאים ויש לו יתרונות רבים בהשוואה לשיטות טיפול אחרות.

אומנות מוחשית בעידן הטכנולוגי

אומנות נחשבת לתחום ההולך ומתפתח ללא הפסקה, בעידן המודרני החלה תפיסה חדשה הקובעת כי כל אדם יכול להיות אמן, לכן הכללים והמגבלות השתנו, ואם בעבר אומנות יוחסה בעיקר לכלי הבעה חזותי, הרי כיום המושג התשנה והתרחב, ולמעשה הקונצנזוס סביב המושג משתנה ללא הרף.

יוצרים רבים החלו להיעזר בפלאי הטכנולוגיה כדי ליצור אומנות מוחשית, ניתן לראות תערוכות ויצירות של אומני מולטימדיה, אחרים יוצרים בעזרת תוכנות גרפיקה מתקדמות כמו פוטושופ, ויש גם יוצרים המשתמשים במדפסת תלת מימד כדי ליצור פסלים מקוריים וייחודיים וכדי לשקף את האומנות וכישרון היצירה שלהם.

בעידן הטכנולוגי, כל אדם יכול ליהנות מכלים מתקדמים המאפשרים לו ליצור, להביע את רגשותיו באומנות, לשקף את כישרונותיו הייחודיים וגם כדי לתקשר רגשית וליהנות מכלי בעל יכולות ריפוי מוכחות. התנסות בטכניקות אומנות ובכלים שונים, חלקם עתירי טכנולוגיה, מאפשרים לילדים ולמבוגרים ליצור ולעסוק באומנות כתחביב לשעות הפנאי. התחביב תורם לרוגע, לבריאות נפשית, להעצמה אישית, לחיזוק הביטחון העצמי, להתמודדות עם קשיים ועוד.

חוזרים לשורשים

למרות הטכנולוגיה המתקדמת שמאפשרת כיום לכל אחד ליהנות מתחביב אומנות מרגש ומרגיע, החלה חזרה לשורשים ורבים מעוניינים להתנסות באומנות קלאסית עם חומרים שונים וטכניקות ותיקות כמו ציור על קנבס, פיסול בקרמיקה וכדומה. בטכניקות הקלאסיות של האומנות נוגעים בחומרים ומתלכלכים, ומאחר ואין צורך להקפיד על כללים וקשים, כל אחד יכול ליהנות מתחביב מהנה, וגם טיפולי תרפיה באומנות כבר פחות מאיימים על הכלל.

לתרפיה באומנות יש יכולות ריפוי מעולות, השיטה מתאימה למקרים רבים ולבעיות מגוונות כגון הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, תוקפנות, ביישנות, חרדות, דימוי, הפרעות אכילה ועוד.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

צמיחה אישית באמצעות אומנות

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »
Call Now Button