תרפיה באומנות – הלימודים והפרקטיקה

תרפיה באומנות היא שיטת טיפול שנועדה לטפל במגוון רחב מאוד של מצבים בצורה ידידותית, יעילה ונעימה שכולנו נחשפים עליה כבר מגיל צעיר. הרי אין אדם שלא נחשף לאומנות כלשהי במהלך חייו, ועם הזמן החלו להבין כי ניתן לנצל זאת לא רק לצרכי טיפול, אלא גם ככלי יעיל מאוד בתחומי עבודה נוספים. להלן כל מה שצריך לדעת על מסלול הלימודים והפרקטיקה שעומדת מאחוריו.

תרפיה באומנות – מהי והיכן לומדים?

משחר האנושות האדם עסק באומנות כאשר המקור לה הוא תמיד הצורך של האומן “להוציא” מתוכו רגשות ולבטא אותם באופן פיזי על גבי בדים, ניירות, בצורת פיסול או כל אקט אומנותי אחר.תרפיה באומנות נשענת בדיוק על יסוד זה והיא נועדה לעזור למטופלים רבים, בכל גיל שהוא לבטא את רגשותיהם ומה שמתחולל בקרבם דרך האומנות. מעבר להיות השיטה כלי לביטוי עצמי, הרי שישנם כאלו שטוענים שעצם העיסוק באומנות מרפא, ועל בסיס זה החל להתפתח תחום מקצועי זה. תרפיסטים באומנות הם למעשה אנשי מקצוע שלמדו את התחום במסגרת של לימודי תעודה באחת המכללות הייעודיות בארץ (מכללות בוטיק פרטיות, או במחלקות לימודי חוץ של אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות) כאשר תנאי הקבלה לרוב הם תואר ראשון ממקצועות מדעי החברה וההתנהגות וניסיון מעשי באומנות טרם לכך. במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לחומר עיוני רב בנושאי פסיכולוגיה, טיפול קבוצתי ופרטני, אבחון מצבים רגשיים, שיטות טיפול העושות שימוש באומנות וכמו כן, התנסות מעשית פעילה עם מגוון אוכלוסיות שונות (ילדים, קשישים, מטופלים במרכזי בריאות הנפש בקהילה ומרכזי שיקום ועוד).

הפרקטיקה המקצועית – מעבודה בקהילה ועד עיצוב תעשייתי

בוגרי לימודי תרפיה באומנות יכולים לראות את עצמם מועסקים במרכזי בריאות שונים, מוסדות רווחה וחינוך, הן בתור שכירים והן בתור מטפלים עצמאיים. מאחר והכלים הנרכשים בלימודים אלו קשורים גם ליחסים בין אישיים והבנה של מניעים רגשיים עם אלמנטים ויזואליים, הרי שרבים הם העסקים והחברות שמקבלים ייעוץ שוטף מבוגרי תרפיה באומנות באשר למוצרים שונים, כיצד החזות שלהם משפיעה באופן רגשי על קהל היעד וכיצד ניתן לשפר ולבצע התאמה טובה יותר. דוגמא מצויינת לכך הוא המקרה של עיצוב תעשייתי, בו תרפיסט באומנות יכול לקחת חלק פעיל ומרכזי בתהליכי עיצוב מוצר על מנת ליצור את ההתאמה המושלמת לקהל היעד מבחינת המראה, הצבעים, העיצוב ואפשרויות השימוש. מאחר ואלמנטים רגשיים וויזואליים הם אלו שמניעים אותנו לרכישה, מטפל באומנות הוא ישות מקצועית שבהחלט נדרשת ומבוקשת בתחום זה.

כפי שניתן להבין, המגוון הרחב של העיסוקים שניתן לפעול במרחביהם הופך את לימודי התרפיה באומנות לנחשקים במיוחד. מומלץ ללמוד את התחום במוסדות לימוד ייחודיים ואיכותיים ששמים את הסטודנט במרכז, ובונים את תוכנית הלימודיםעל פי יכולותיו וכישרונותיו האומנותיים הספציפיים. שיהיה בהצלחה!

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

תרפיה באמצעות אמנות שתורמת לנפש

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »

מה זה תרפיה באומנות?

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »
Call Now Button