בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד כל תחום התרפיה מתפתח ומתקשר ליותר ויותר תחומים, ביניהם תרפיה באומנות. תרפיה באומנות היא למעשה טיפול לכל דבר, אשר מבוצע בעזרת עבודות אומנות, וכך מאפשר לאדם לעסוק במה שהוא אוהב בזמן הטיפול ותוך כדי כך לפתח תחביב.

כמובן, בכדי לבצע תרפיה באומנות על המטפל להיות בעל שני כובעים – גם בעל הכשרה בתחום התרפיה והטיפול הנפשי, וגם בעל הכשרה וידע בתחומי האומנות. לכן, לפני שבוחרים טיפול כזה חשוב לבדוק היטב את המטפל, את הניסיון שלו בתחום ואת ההמלצות וחוות הדעת של המטופלים אצלו או של בני המשפחה שלהם.

במה יכולה לעזור תרפיה באומנות?

בראש ובראשונה, תרפיה באומנות מסייעת לאדם להכיר טוב יותר את עצמו, להוציא את ה”אני הפנימי” שלו ולהביא לידי ביטוי את השאיפות ואת המחשבות הפנימיות שלו – אלו שאינו משתף בהן אחרים בדרך כלל. בעזרת הטיפול האדם יכול להתמודד בצורה טובה יותר מול מכשולים וקשיים אשר נקרים בדרכו, ולכן היום הטיפול הזה מתאים לרבים.

לדוגמא, אנשים שאיבדו אדם קרוב יכולים לעבור את הטיפול כדי להתמודד עם שלבי האבל שלהם בצורה מלאה ומבוקרת, ואילו אנשים שנמצאים במצב בו הם חשים תקיעות בתחום הקריירה ונמצאים בצומת דרכים ממנו הם אינם יודעים כיצד להמשיך, יוכלו למצוא את האמת הפנימית שלהם ואת הצעד הנכון עבורם בעזרת הטיפול.

אילו תחומי אומנות נכללים בטיפול?

תרפיה באומנות כוללת מגוון רחב של תחומי אומנות, כך שניתן להתאים את סוג האומנות בה עוסקים בזמן הטיפול לאופי האישי של המטופל, לתחביבים שלו ולתחומים אליהם הוא מתחבר בצורה מיטבית. בין תחומי האומנות העיקריים ניתן למנות:

  • טיפול באמנות פלסטית – טיפול בעזרת פיסול בחמר, בגבס או בחומרים דומים אשר משלבים עבודת כפיים ויצירה בחומר. בדרך כלל זהו טיפול מקובל למצבים של התמודדות עם אובדן.
  • פסיכודרמה – טיפול המתאים בעיקר לקבוצות כמו טיפול משפחתי, חיבור בין חברי צוות בעבודה וכדומה.
  • דרמה-תרפיה – משחק של מצבים אמיתיים מהחיים של המטופלים, כך שהם מצליחים לראות את הסיטואציה בה הם נמצאים מהצד, וכך קל להם יותר להתמודד ולמצוא פתרונות.
  • תנועה ומחול – מתאים בעיקר לטיפול הקשור בהתמודדות בבעיות עם הגוף כמו אנשים הסובלים מבעיות רגשיות בשל דימוי גוף לקוי וכדומה. התנועה והמחול מאפשרים למטופלים להכיר טוב יותר את הגוף שלהם ולהבין את המסרים שהוא משדר להם.
  • ביבליותרפיה – טיפול המתאים בעיקר לילדים, בו מבצעים קריאה משותפת של סיפורים שונים ומנסים להזדהות עם הדמויות ולמצוא פתרונות למצבים בהם הן נמצאות.
תרפיה באומנות למבוגרים

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

תרפיה באומנות לגוף ולנפש

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »
Call Now Button