זהות מתגבשת בעזרת מכחול וצבע

אי אפשר לזלזל בכוחן של מילים ובכוחו של הדיבור. הרי הן מאפשרות לנו לתקשר עם היקרים לנו, להגיד מה אנחנו רוצים, לשתף במה שאנחנו חושבים וככלל להתנהל בעולם.
אבל כאשר אנו מדברים, אנו בוחרים את המילים באופן הכרתי ומודע – ודבר זה רלוונטי, גם אם המטרה של השיחה היא לצלול אל נבכי נשמתנו.
לעומת מילים, האומנות, מאפשרת לנו להגיע אל נבכי הנפש, למקומות שאולי שכחנו, הפנמנו או כלל לא היינו מודעים אליהם.
אנשים רבים עוברים בזכות האומנות תהליכים משני חיים – הם לומדים להכיר את עצמם טוב יותר, הם מצליחים לשחרר רגשות שהיו עצורים במשך שנים, הם מבינים דברים, שלא היו להם את הכלים להבין לפני, הם מגלים תהליכים חדשים אשר בכוחם אף להוביל לריפוי.
כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות הטמונים באמנות, חשוב שתהליך זה יתבצע בצורה נכונה, ותוך מתן הכיוון המתאים, ולכן, בכדי לחוות את כל תועלות אותן האמנות טומנת בחובה, כדאי להתחיל תהליך של תרפיה באמנות.

תהליך המותאם לכל הגילאים
כבר בגילאים הרכים, אנו רואים איך הפעוטות נמשכים לצבעים, ואיך באמצעות צביעה וציור, הם נחשפים לגילויים חדשים ומרגשים על עצמם ועל העולם.
לאמנות אין גיל, כך שמהצד השני, גם אנשים בוגרים, אשר עברו במהלך חייהם דבר אחד או שניים, יכולים להיחשף לגילויים חדשים ולבצע שינויים באמצעות האמנות.
תרפיה באמנות שינתה את חייהם של אנשים רבים בשנות העשרים, השלושים, הארבעים וגם בעשורים המתקדמים יותר.
באמצעות ההדרכה הנכונה, ההכוונה, וההיכרות הנכונה עם כוחה של היצירה, התאפשר לאותם אנשים לשנות דפוסים לא טובים, לבטא תחושות שהיו מופנמות במשך שנים, להציף דברים שהיו חבויים, ולהעלות את איכות החיים.
תרפיה באמנות מותאמת לאנשים בטווח גילאים רחב, ומעבר לתועלות המיוחסות לה, בנוגע לטיפול בקשיים או בעיות פרטניות כמו: הפרעות קשב וריכוז, התהליך מתאים גם לאותם אנשים, שלא באמת יכולים לשים את האצבע על קושי ספציפי, אבל מה שכן, פועם בהם הרצון לשנות משהו או להשיג יותר.

להכיר את עצמכם יותר טוב
כולנו יודעים מי אנחנו, איך אנחנו נראים, מה אנחנו אוהבים, ומהן החזקות שלנו – או לפחות כולנו חושבים שאנחנו יודעים את כל הדברים הללו.
באמצעות טיפול באומנות, כל אחד יכול לזכות בהזדמנות, להגיע למקומות עמוקים בהם הוא עוד לא ביקר, לגלות דברים חדשים על עצמו ועל היכולות שלו, ואולי אף להגיע להבנה שכל אותם דברים שהוא חשב על עצמו בטרם נחשף לתהליך התרפיה באמנות, לא היו מדויקים – או לא אפשרו לו לראות את כל התמונה כולה.
כי אין כל ספק שבאמצעות כלים פשוטים, שיש לרובינו בבית – מכחול וצבע, ניתן לצלול לעבר גילויים חדשים ומרגשים על האנשים הקרובים לנו ביותר – על עצמנו.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

לעלות 3 מדרגות בקפיצה אחת בלבד

הליך של העצמת הנפש, באמצעות טיפול באמנות, נועד בכדי לספק כלים שימושיים, אשר יאפשרו לנו להיות חזקים ויציבים בכל אותם אירועים – זה לא שלא נחוש עצובים או כאובים בסיטואציות קשות, אבל נדע גם איך לאסוף את עצמנו ולהמשיך הלאה.

קרא עוד »

לדעת להשתמש בכלים בצורה הנכונה והמדויקת , כמו בחיים!

תרפיה באמנות – חשוב להדגיש כי בדומה לגוף שלנו, גם הנפש של כל אחד מאתנו זקוקה לתשומת לב ולטיפוח, על מנת לתפקד בצורה טובה יותר, על מנת שנוכל לגלות בה חלקים חדשים, שאולי ביום יום אנו כלל לא נוגעים בהם, או אפילו לא מודעים לקיומם.

קרא עוד »
Call Now Button