תרפיה באומנות

ככל שעובר זמן כך גוברת המודעות לכך שהנפש לא פחות חשובה מאשר הגוף. נפש בריאה היא ערבון לחיים בריאים ועל כן צריך לדאוג לטפח את הנפש ולטפל בה באופן תדיר. ישנם דרכים רבות לטפל בנפש, כאשר בין היתר ניתן להזכיר טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים פסיכיאטריים, טיפול באמצעות חיות וגם תרפיה באומנות. תרפיה באומנות היא שיטת טיפול רגשי המאפשרת להביע באמצעות אומנות את אשר מתחולל אצלנו בנפש. תחום התרפיה באומנות קונה לו יותר ויותר חסידים ואנו רואים כי שיטה זו נעשית יותר ויותר נפוצה. פעמים רבות למטופלים קשה להביע את רגשותיהם באמצעים מילוליים ועל כן תרפיה באומנות היא דרך נהדרת לבטא את מה שעובר על המטופלים והיא דרך נהדרת להתחבר אל הרגשות שלהם. לעתים הדרך היחידה להגיע אל המטופל היא באמצעות אומנות ואת זאת אנחנו צריכים לזכור.

מי האוכלוסייה שהכי יכולה להרוויח מתרפיה באומנות?

עקב היתרונות של תרפיה באמצעות אומנות הרי שכמעט כל אחד יכול למצוא בה מזור לבעיות הנפשיות אשר מלוות אותו. אך נראה כי פעמים רבות שתי האוכלוסיות שהכי יכולות ליהנות מהיתרונות של תרפיה באומנות הן אוכלוסיות הקשישים והילדים. פעמים רבות לשתי האוכלוסיות הללו יש את הקושי הגדול לבטא את רגשותיהם ועל כן תרפיה כה יכולה לעזור להם. כמובן שהמגע עם האוכלוסיות הללו צריך להיות מושכל מאוד ולהיעשות רק על ידי מומחים וזאת מכיוון שקל מאוד לפגוע בטיפול לא נכון בילדים ובקשישים. אם יש לכם ילד ואתם חשים שחל שינוי במצב הרוח שלו ואתם לא מצליחים לברר מדוע השינוי הזה קרה כדאי לכם לשקול בשיא הרצינות לפנות אל טיפול בתרפיה באומנות.

כיצד אני יכול להשתלב במקצוע התרפיה באומנות?

שימו לב למעשה כל אחד יכול להחליט ללמוד תרפיה באומנות ולא נדרש ידע מקדים בנושא. נכון כדאי שיהיה לכם טאצ’ לאומנות בכדי לעסוק בתחום, אך מה שחשוב יותר הוא שיהיה לכם ידע טיפולי כיצד לפרש את האומנות שנוצרת במהלך הטיפולים. חשוב להבין כי ידע טיפולי הוא חשוב יותר מאשר ידע אומנותי וזה הדגש הגדול ביותר שיש במהלך הלימודים של תרפיה באומנות. אתם חייבים להבין את ההקשר שבו נעשית האומנות ולדעת לפרש אותה ולהבין ממנה מה עובר על המטופל שלכם. כך תגיעו לתובנות מרחיקות לכת וכך תוכלו להקל על המטופל ולעזור לו להתמודד עם קשיים נפשיים שהוא חווה.

מה הקשר בין אדריכלות ועיצוב פנים ותרפיה באומנות?

תתפלאו לשמוע אך ישנו קשר בין אדריכלות ועיצוב פנים לבין תרפיה באומנות. אדריכלות ועיצוב פנים עוסקת גם היא בפירוש רצונותיהם של הלקוחות ובהגשמת הרעיונות שלהם. על כן גם בתרפיה וגם בעיצוב פנים יש לפרש את הרצונות של הלקוחות והמטופלים ושניהם דורשים מאנשי המקצוע הבנה עמוקה בנפש האדם וברצונותיו.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

בעזרת רצון מכחול וצבע לטפס ולהגיע ליעדים חדשים

תרפיה באמנות – חשוב להדגיש כי בדומה לגוף שלנו, גם הנפש של כל אחד מאתנו זקוקה לתשומת לב ולטיפוח, על מנת לתפקד בצורה טובה יותר, על מנת שנוכל לגלות בה חלקים חדשים, שאולי ביום יום אנו כלל לא נוגעים בהם, או אפילו לא מודעים לקיומם.

קרא עוד »

לעלות 3 מדרגות בקפיצה אחת בלבד

הליך של העצמת הנפש, באמצעות טיפול באמנות, נועד בכדי לספק כלים שימושיים, אשר יאפשרו לנו להיות חזקים ויציבים בכל אותם אירועים – זה לא שלא נחוש עצובים או כאובים בסיטואציות קשות, אבל נדע גם איך לאסוף את עצמנו ולהמשיך הלאה.

קרא עוד »
Call Now Button